Новини України. 24 лютого. Споживчі настрої українців в січні знову погіршилися. Це зумовлено збільшенням інфляційного тиску, зростанням цін на продукти харчування, паливо і житлово-комунальні послуги.

супермаркет, магазин
Українські споживачі "затягують пояси"

Про це свідчать результати щомісячного дослідження споживчих настроїв в Україні, спільного проекту компанії “GfK Ukraine” та Міжнародного центру перспективних досліджень (МЦПД), передає ЛІГАБізнесІнформ.

У січні 2011 року індекс споживчих настроїв (ІСН) впав на 7,3 пункту і склав 75,1. Падіння споживчих настроїв в основному було зумовлено погіршенням оцінок поточного становища, яке скоротилося на 9,9 пункту до 69,6. Втім, в економічних очікуваннях також переважав песимізм, на що вказує падіння відповідного індексу на 5,5 пункту до 78,7.

Українці зустріли новий 2011 погіршенням всіх складових ІСН. Схильність до споживання скоротилася всього на 10,0 пунктів до 70,6. Оцінки поточного особистого матеріального становища впали на 9,9 пункти до найнижчого значення в 68,6, а очікування щодо їх зміни – на 8,6 пункту до 81,0.

Довго- і короткострокові економічні очікування українці втратили трохи менше – 4,7 пункту до 73,4 і 3,1 пункту до 81,6 відповідно.

Інфляційні очікування населення Україна додали в січні 2011 року 3,4 пункту і склали 187,6. Незначне поліпшення спостерігалося лише для очікувань щодо динаміки безробіття, які впали на 1,6 пункту до 127,4.

“Основною причиною погіршення споживчих настроїв у січні 2011 року стало збільшення інфляційного тиску і, відповідно, – інфляційних очікувань, обумовлено зростанням цін на більшість груп товарів і послуг повсякденного попиту, зокрема продукти харчування, паливо, житлово-комунальні послуги, – відзначає заступник директора МЦПД Максим Борода, – Разом з тим до несприятливих економічних очікувань населення додалася відчутний для більшості громадян брак грошей, зумовлений суттєвими витратами у святковий період. Це підтверджується динамікою складових індексу споживчих настроїв, серед яких оцінки поточного стану та схильність до споживання впали найбільше. Подальше зростання цін у лютому 2011 року не дає підстав очікувати швидкого відновлення оптимізму споживачів”.

індекс споживчих настроївіндекс споживчих настроївЗа матеріалами Ліга