Новини науки. 22 лютого. Гаваї. Групі німецьких астрономів з Інституту Макса Планка, що працюють в обсерваторії “Маун Кеа” на Гавайських островах в США, вдалося зафіксувати момент народження двох нових планетних систем, що знаходяться в 450-470 світлових роках від Землі.

Космос
Вчені побачили народження нових планет

Для свого дослідження група вчених під керівництвом Крістіана Тальмана використовувала телескоп “Субару”. У поле їхнього спостереження потрапили дві планетні системи, що знаходяться на найранніших етапах свого розвитку – одна близько молодої зірки LkCa 15 в 450 світлових роках від Землі, друга – біля зірки AB Aur, віддаленої від нашої планети на 470 світлових років. При цьому вік обох зірок не перевищує 3 мільйонів у першої, і одного мільйона років у другої, відповідно.

Складність в отриманні фотознімків планет, що зароджуються на орбітах молодих зірок полягає в тому, що побачити так звані “Протопланетні диски” на тлі яскравого випромінювання зірки, важко. Згідно сучасним уявленням, ці диски представляють собою хмари газу і пилу, які залишилися “зайвими” після формування зірки.

Однак астрономам з Інституту Макса Планка вдалося зробити фотознімки планетних систем, що зароджуються. Результати свого дослідження вони опублікували в науковому журналі The Astrophysical Journal Letters.

“Випромінювання молодих зірок проходить крізь Протопланетні газо-пилові диски, однак воно видає їх кант, що дозволило нам підтвердити наявність матерії, з якої в майбутньому з’являться планети”, – пояснив Крістіан Тальман.

За його оцінкою планетна система, що формується навколо зірки LkCa 15 своїми розмірами не поступиться в майбутньому, а швидше навіть перевершить показники нашої Сонячної системи.

“Але це попередня оцінка. Можливо через кілька сотень тисяч років або навіть мільйонів, ми змогли б більш точно визначити це”, – пожартував науковець.

Джерело Інтер Райт