Новини економіки. 6 січня. Росія. Російська газова компанія «Газпром» є неефективною державною монополією, головні цілі якої є політичними, а не економічними.

WikiLeaks заговорив про "Газпром"

Таку думку американських дипломатів про «Газпром» опублікував на початку січня сайт Wikileaks та його німецький партнер Spiegel.

У документах також сказано, що «Газпром» може бути причетний до корупційних схем у Росії.

Американські дипломати пишуть, що з топ-менеджерами «Газпрому» складно домовитися про зустріч. Крім того, на переговорах мова йде зовсім не про бізнес. Зокрема, американці привели в приклад зустріч із заступником голови правління «Газпрому» Олександром Медведєвим, який вважав за краще обговорювати не справи компанії, а відсутність договору між Континентальною хокейною лігою та НХЛ (Медведєв є президентом КХЛ). На тих же переговорах Медведєв звинуватив Україну в «газовій війні» початку 2009 року.

У матеріалах також наводиться інша розмова з неназваним менеджером з Росії. Він, за даними американців, чесно зізнався, що головним завданням «Газпрому» є забезпечення газом місцевого населення за доступними цінами, а також виконання соціальних зобов’язань. Лише після цього менеджер сказав, що компанія повинна збільшувати капіталізацію і частку на ринку. Крім того, додало джерело, у мету «Газпрому» входить збільшення контролю над глобальними світовими енергетичними ресурсами.

Американські дипломати також з критикою поставилися до заяви глави «Газпрому» Олексія Міллера про те, що в майбутньому капіталізація компанії складе трильйон доларів (заява датована 2008 роком). Вони відзначили, що під час кризи експорт газу з Росії впав, а капіталізація «Газпрому» скоротилася до 75 мільярдів доларів.

«Газпром» – найбільша компанія Росії, яка має монопольне право на експорт газу за кордон. Понад 50 відсотків акцій «Газпрому» належить уряду країни. До кризи повідомлялося, що «Газпром» забезпечує 20% всього російського бюджету.

Нагадаємо, Wikileaks почав публікувати секретні документи американців про операцію в Афганістані, «іракське досьє» і листування дипломатів в кінці 2010 року. 7 грудня засновник сайту Джуліан Ассандж був заарештований, проте вже 16 грудня його випустили під заставу.

Джерело Дзеркало тижня