Новини науки. 26 січня. Британія. Група британських вчених з Університету Східної Англії виявили ген, відповідальний за розповсюдження ракових клітин в організмі.

Так виглядають пухлини

Блокування цього гена може виявитися універсальними ліками від злоякісних пухлин, у тому числі на пізніх стадіях захворювання.

Вчені прийшли до висновку, що фермент Е3 з сімейства убіквітин-лігази приєднує пептид убіквітин до білків-мішеней кодується геном WWP2  . Ця реакція може призвести до розпаду білка-мішені, якщо убіквітину приєдналося кілька (поліубіквітінізація) або зміни його функцій, якщо приєднаний єдиний убіквітин (моноубіквітінізація).

Фермент Е3 забезпечує розпад сигнальних білків з сімейства SMAD, які пригнічують поширення та метастазування ракових клітин в організмі. Було показано, що ген WWP2, присутній у будь-якої людини, активний саме при розвитку злоякісних пухлин.

Таким чином, блокування WWP2 підвищує рівень білків SMAD і, отже, зупиняє ріст і метастазування новоутворень, що було підтверджено в лабораторному експерименті британських дослідників.

На думку керівника роботи Ендрю Чантрі, блокуючі WWP2 ліки, які можуть бути розроблені в найближче десятиліття, будуть ефективно гасити агресивне поширення ракових клітин незалежно від виду пухлини. Чантрі відзначив, що належить створити препарати, які легко проникають у клітини новоутворень і міцно зв’язуються з потрібним геном, однак він не бачить в цьому завданні нічого неможливого.

Теоретично, такі протипухлинні ліки виявляться універсальними та ефективними навіть на пізніх стадіях захворювання, коли з’явилися метастази.

Нагадаємо, в березні минулого року вчені відкрили новий спосіб лікування раку – вони змусили ракові клітини старіти і відмирати.

Зазвичай клітини пухлини швидко ростуть і розмножуються поділом, минаючи нормальний процес старіння. Проте під час дослідів над лабораторними мишами з’ясувалося, що блокування гена Skp2 викликає старіння: в результаті клітини перестають ділитися, за рахунок чого і зупиняється процес розвитку пухлини. При цьому дезактивація цього гена не порушує нормальну роботу інших клітин.

Джерело Подробиці