Новини світу. 18 січня. Польща. Польський уряд оприлюднить свою позицію щодо доповіді МАК про смоленську катастрофу сьогодні на засіданні Сейму у Варшаві.

Дональд Туск
Туск оголосить позицію Польщі щодо розслідування катастрофи у Смоленську

На засіданні в 15.00 за місцевим часом (16.00 за київським) позицію щодо доповіді озвучить прем’єр-міністр Польщі Дональд Туск, повідомляє РИА Новости.

Прем’єр представить інформацію про діяльність уряду щодо встановлення причин та обставин катастрофи. На питання парламентаріям відповість також глава МВС Єжи Міллер.

Опозиційна партія “Право і справедливість” наполягає на тому, щоб Сейм прийняв резолюцію, що відміняє доповідь МАК. Правляча партія “Громадянська платформа” проти будь-яких резолюцій, пов’язаних з доповіддю.

Нагадаємо, польський Ту-154 розбився 10 квітня 2010 року при заході на посадку на аеродром “Смоленськ-Північний”. Загинули 96 людей – 88 пасажирів і вісім членів екіпажу, в тому числі президент Польщі Лех Качинський, його дружина і частина керівництва країни.

МАК 12 січня оприлюднив остаточний звіт про результати технічного розслідування, згідно з яким безпосередньою причиною катастрофи визнано рішення екіпажу не йти на запасний аеродром, а системними причинами – недоліки в забезпеченні польоту і підготовку екіпажу. Матеріали технічного розслідування свідчать, що в кабіні пілотів під час посадки знаходився головком ВПС Польщі Анджей Бласік, в крові якого було виявлено алкоголь. Згідно з висновками експертів, у тому числі польські, його присутність чинила тиск на пілотів і вплинула на їх рішення посадити літак в Смоленську, незважаючи на попередження диспетчерів.

Проте у вівторок, 18 січня, польська комісія з розслідування авіакатастрофи під Смоленськом заявила, що російські авіадиспетчери знаходилися під тиском і не проінформували екіпаж польського Ту-154 про відхід з курсу.

На спеціальній прес-конференції заступник керівника комісії Мирослав Гроховський звинуватив російських диспетчерів в тому, що вони зробили багато помилок, зокрема, не проінформували екіпаж про те, що Ту-154 знаходився нижче від курсу, не говорили про погані погодні умови і запасні аеродроми. При цьому комісія не уточнює, з боку кого на диспетчерів чинився тиск.

Голова технічної комісії Міждержавного авіаційного комітету Олексій Морозова заявив, що з метою об’єктивного інформування світової громадськості прийнято рішення опублікувати повністю транскрипцію записів всіх переговорів і розмов, зареєстрованих диспетчерськими магнітофонами. Опубліковано записи відкритого магнітофона, записи телефонних розмов і записи радіопереговорів.