14 листопада. Фото. Художник Мікеланджело Буонарроті створив відому фреску «Страшний суд» під враженням від гомосексуальних сцен, що відбувалися в лазнях того часу.

сходив до лазні - написав шедевр

Так стверджує Олена Лаццаріні, дослідник з Університету Пізи. У своїй книзі «Нагота, мистецтво і пристойність: естетичні зміни в мистецтві XVI століття» дослідниця говорить, що Мікеланджело почерпнув велику частину своїх знань про чоловічу анатомію з своїх частих візитів в гей-борделі і турецькі лазні, які розташовувалися в далеких закутках Риму.

Крім того, Лаццаріні відзначає, що в гомосексуальній орієнтації великого художника впевнені багато істориків.

Фреска «Страшний суд», яку Мікеланджело малював з 1537 по 1541 роки, покриває стіни вівтаря Сікстинської капели у Ватикані. Зображення демонструє друге пришестя Христа і Апокаліпсис, під час яких людські душі відправляються в пекло або в рай.

Фреска рясніє сценами, в яких чоловічі фігури сплітаються в обіймах і цілуються. Лаццаріні вважає, що це «безсумнівно, свідчить про їх гомосексуальну природу». Мистецтвознавець також пише, що промальовані на фресці «напружені м’язи чоловіків» і «анатомічні гримаси болю на їхніх обличчях» взяті з реального життя під час відвідування Буонарроті лазень, у яких були всі умови як для водних процедур, так і для сексуальних контактів.

Коли фреска була написана, таке явне описання Мікеланджело оголених чоловічих тіл викликало обурення католицької церкви, і художника звинуватили в непристойності, і в розпусті.

Після смерті Буонарроті, художнику Даніеле де Вольтерра було доручено зафарбувати геніталії зображених на фресці людей, за що він отримав прізвисько «штанописець».

Джерело Сегодня