15 листопада. Компанія Facebook, що управляє найбільшою соціальною мережею в світі, обійшла за капіталізацією мережевий аукціон eBay, ставши третьою інтернет-компанією в США, повідомило в понеділок агентство Bloomberg.

Facebook
Facebook посунув eBay з трійки найдорожчих інтернет-сайтів США

Курс акцій Facebook на альтернативній біржі SecondMarket, де торгуються акції приватних компаній, перевищив $16 за штуку, повідомило джерело (SecondMarket не оголошує результати своїх операцій публічно, і вся інформація про них доступна лише від учасників торгів). Таким чином, вся компанія оцінена більш ніж в $41 мільярд, що перевищує ринкову вартість бізнесу аукціону eBay: за останніми даними біржі NASDAQ аукціон оцінено в $39,3 мільярда.

Ці цифри дозволяють включити Facebook до трійки найбільших американських інтернет-компаній США поряд з Google (ринкова вартість – $192,9 мільярди) та інтернет-супермаркетом Amazon ($74,4). У загальносвітовому рейтингу Facebook дещо поступається китайській Tencent з капіталізацією $42,4 мільярди.

Капіталізація Facebook за останній рік виросла більш ніж утричі. SharesPost, ще одна біржа, яка веде торги акціями приватних компаній, на минулому тижні оцінила Facebook в 40,9 мільярда доларів.

Подібна оцінка не обов’язково буде відповідати вартості компанії, що визначається при первинному виході на біржу (IPO), від якого Facebook можуть відокремлювати роки, вважає Ліз Байєр (Lise Buyer), засновник консалтингової компанії Class V Group, що спеціалізується на IPO.

“Визначити це неможливо, поки компанія не вирішить стати публічною”, – говорить вона.

Оцінка вартості приватних компаній дійсно не може бути настільки ж точною, як публічних, оскільки на ринку є менша кількість їх акцій, і менша кількість інвесторів може ці акції купити. Facebook, будучи приватною компанією, не звітує про свої фінансові результати.

Інвестор і член ради директорів Facebook Пітер Тиел (Peter Thiel) заявив у вересні, що первинне розміщення акцій компанії на фондовому ринку (IPO) відбудеться не раніше ніж через два роки. Раніше засновник Facebook Марк Цукерберг (Mark Zuckerberg) також заявляв, що компанія не поспішає ставати публічною.

“Ми розуміємо, що наше сьогодення і майбутнє фінансове становище викликає великий інтерес. Однак зовнішні спроби передбачити дохід або вартість компанії є цілком і повністю гіпотетичними, і повинні сприйматися саме так. Ми орієнтуємося на створення успішного бізнесу в довгостроковій перспективі”, – заявив представник Facebook Джонатан Тоу (Jonathan Thaw).

Раніше в цьому році прогнозували, що обсяг продажів Facebook в поточному році виросте до 1,4 мільярда доларів в порівнянні з 800 мільйонами у минулому (соціальна мережа отримує дохід від реклами та продажу віртуальних товарів в онлайн-іграх). Аналітик Citigroup Марк Махане (Mark Mahaney) вважає, що “соціальна мережа Facebook відбулася як рекламна платформа“. За останніми даними comScore, частка Facebook на ринку медійної реклами США оцінюється в 23,1% і перевищує сумарні показники найближчих чотирьох конкурентів – Yahoo (11%), Microsoft (5%), Fox Interactive Media (3,8%) і Google ( 2,7%).

За матеріалами РИА Новости

Facebook