гени
Вчені знайшли ген депресії

18 жовтня. Група вчених з Єльського університету (Yale University), США, під керівництвом Рональда Дюмана (Ronald Duman), професор психіатрії і фармакології, виділила ген, що грає ключову роль в появі депресії, пише AFP.

Результати дослідження були опубліковані в журналі Nature Medicine. На думку вчених, відкриття повинне дозволити створити нові, більш ефективні ліки проти депресії.

Ген MKP-1 був виявлений в ході порівняння генетичного коду 21 помер людини, у яких за життя була діагностована депресія, з генетичним кодом 18 людей, за життя від депресії не страждали. Ген MKP-1 впливає на появу та зникнення мозкової хімічної речовини під назвою MAPK (mitogen-activated protein kinase: мітоген-активована білкова кіназа), необхідного для виживання і функціонування нейронів. За словами керівника дослідження, цей ген є головною або, принаймні, однією з головних причин відхилень, що ведуть до депресії.

Експеримент на мишах показав, що тварини з блокованим геном MKP-1 не реагували на стрес, зберігаючи свою життєрадісність, у той час як у звичайних мишей розвинулися симптоми, що нагадують депресію. Ці симптоми зменшувалися в міру прийому препаратів проти депресії.

Вважається, що до виникнення депресії має багато причин, в тому числі генетика. При цьому 40% пацієнтів у депресії не реагують на ліки, так що робота учених може допомогти створити нові ліки, які не просто підвищують рівень серотоніну в мозку, але мають вплив на цей конкретний ген.

Нагадаємо, що навесні цього року вчені з медичного університету Південної Кароліни (Medical University of South Carolina in Charleston), США, прийшли до висновку, що щоденна доза електрики, що впливає на певну частину мозку, може прибрати депресію навіть у тих, хто безуспішно приймав купу антидепресантів. Ця техніка називається трансчерепною магнетичною стимуляцією (transcranial magnetic stimulation, TMS). У дослідженні взяли участь 190 пацієнтів.

У першій фазі частина з них дійсно отримувала протягом 37,5 хв. дозу електрики в спеціальну область мозку, частина якого протягом того ж часу отримувала аналог плацебо. Через 3 тижні 14% пацієнтів, які отримали частку електрики на своїй голові, вилікувалося від депресії. У контрольній групі кількість тих хто видужали склала 5%.