
27 жовтня. Консульство Угорщини очолило рейтинг консульських установ за якістю надання послуг громадянам України.
Найгіршою названа консульська служба Греції. Про це свідчать результати четвертої хвилі громадського моніторингу видачі віз країн-членів ЄС громадянам України, проведеної громадською ініціативою “Європа без бар’єрів”.
Згідно з рейтингом якості консульських послуг, національні консульські служби двадцяти країн-членів ЄС та Шенгенської зони розташувалися таким чином: 1. Угорщина, 2. Литва, 3. Естонія, 4. Словаччина, 5. Словенія, 6. Польща, 7. Швеція, 8. Німеччина, 9. Нідерланди, 10. Австрія, 11. Латвія, 12. Данія, 13. Фінляндія, 14. Франція, 15. Бельгія, 16. Чехія, 17. Португалія, 18. Італія, 19. Іспанія, 20. Греція.
Крім цього, результати дослідження показали, що Угода про спрощення оформлення віз функціонує краще, ніж у 2008 році, але в порівнянні з 2009 роком подальшого помітного прогресу не досягнуто.
“Потенціал позитивного впливу угоди близький до вичерпання. Зокрема, зафіксовані в угоді умови надання багаторазових довгострокових віз, не дозволяють задовольнити потреби всіх осіб, яким необхідні регулярні поїздки”, – вказано в звіті.
За даними моніторингу, впровадження Візового кодексу ЄС з 5 квітня 2010 року вніс в цілому позитивні, але не дуже значні корективи у візовій практиці консульських установ. Серед позитивних впливів: повна уніфікація анкет-заявок на отримання візи, збільшення кількості багаторазових віз терміном дії 6 місяців і більше, і, відповідно, деяке скорочення кількості багаторазових віз з коротким терміном дії.
“Близько 12% всіх віз, виданих громадянам України – це річні, або близькі до цього терміну. Візи терміном 7-11 місяців досить рідкісні, в більшості випадків термін дії “округляється” до року. Ще 9% віз мають термін дії півроку або ( рідко) 4-5 місяців. При цьому візи терміном дії 2, 3, 5 років все ще рідкісні випадки (менше 1%)”, – зазначено у роботі.
Також опитані громадяни відзначили зменшення часу, проведеного у чергах.
“Переважно це досягається завдяки впровадженню провайдерів зовнішніх послуг (візових центрів) – але з одночасним зростанням витрат на візову процедуру в тих установах, які залучають посередництво візових центрів. Четверта частина заявників зовсім не стояли в чергах в ході візової процедури (24,9%), ще 30% провели в чергах сумарно менше, ніж півгодини. У той же час, майже 10% опитаних чекали в чергах понад 3 годин”, – сказано в дослідженні.
Крім цього зазначено, що рівень безкоштовних віз стабілізувався на позначці в 30%.
“Рівень відмов у візах стабілізувався на відносно невисокому рівні (4,6% згідно з офіційними даними і 7% за даними опитування), але зі збереженням суттєвої (у п’ять разів і більше) різниці між консульськими установами, що не може бути викликано об’єктивними обставинами. Така практика свідчить про “політичну складову” у практиці консульств”, – також говориться в звіті.
Разом з тим, дані дослідження свідчать про те, що в більшості випадків час очікування з моменту першого контакту з консульством до отримання рішення не перевищує 10 днів. Але у випадках Італії, Данії, Франції цей термін часто буває більшим, іноді досягаючи 20-30 днів. Термін розгляду заявки на 10 календарних днів, встановлений Угодою про спрощення оформлення віз, дотримується в понад 80% випадків.
Дослідження проводилося в липні-серпні 2010 року в дев’яти містах України. У ході двохетапного інтерв’ю було опитано 1860 осіб – відвідувачів консульських установ, які проходили процедуру отримання шенгенської візи.
Джерело ЛігаБізнесІнформ