Віза
Найгірше отримувати візу в Італію, Іспанію і Грецію

27 жовтня. Консульство Угорщини очолило рейтинг консульських установ за якістю надання послуг громадянам України.

Найгіршою названа консульська служба Греції. Про це свідчать результати четвертої хвилі громадського моніторингу видачі віз країн-членів ЄС громадянам України, проведеної громадською ініціативою “Європа без бар’єрів”.

Згідно з рейтингом якості консульських послуг, національні консульські служби двадцяти країн-членів ЄС та Шенгенської зони розташувалися таким чином: 1. Угорщина, 2. Литва, 3. Естонія, 4. Словаччина, 5. Словенія, 6. Польща, 7. Швеція, 8. Німеччина, 9. Нідерланди, 10. Австрія, 11. Латвія, 12. Данія, 13. Фінляндія, 14. Франція, 15. Бельгія, 16. Чехія, 17. Португалія, 18. Італія, 19. Іспанія, 20. Греція.

Крім цього, результати дослідження показали, що Угода про спрощення оформлення віз функціонує краще, ніж у 2008 році, але в порівнянні з 2009 роком подальшого помітного прогресу не досягнуто.

“Потенціал позитивного впливу угоди близький до вичерпання. Зокрема, зафіксовані в угоді умови надання багаторазових довгострокових віз, не дозволяють задовольнити потреби всіх осіб, яким необхідні регулярні поїздки”, – вказано в звіті.

За даними моніторингу, впровадження Візового кодексу ЄС з 5 квітня 2010 року вніс в цілому позитивні, але не дуже значні корективи у візовій практиці консульських установ. Серед позитивних впливів: повна уніфікація анкет-заявок на отримання візи, збільшення кількості багаторазових віз терміном дії 6 місяців і більше, і, відповідно, деяке скорочення кількості багаторазових віз з коротким терміном дії.

“Близько 12% всіх віз, виданих громадянам України – це річні, або близькі до цього терміну. Візи терміном 7-11 місяців досить рідкісні, в більшості випадків термін дії “округляється” до року. Ще 9% віз мають термін дії півроку або ( рідко) 4-5 місяців. При цьому візи терміном дії 2, 3, 5 років все ще рідкісні випадки (менше 1%)”, – зазначено у роботі.

Також опитані громадяни відзначили зменшення часу, проведеного у чергах.

“Переважно це досягається завдяки впровадженню провайдерів зовнішніх послуг (візових центрів) – але з одночасним зростанням витрат на візову процедуру в тих установах, які залучають посередництво візових центрів. Четверта частина заявників зовсім не стояли в чергах в ході візової процедури (24,9%), ще 30% провели в чергах сумарно менше, ніж півгодини. У той же час, майже 10% опитаних чекали в чергах понад 3 годин”, – сказано в дослідженні.

Крім цього зазначено, що рівень безкоштовних віз стабілізувався на позначці в 30%.

“Рівень відмов у візах стабілізувався на відносно невисокому рівні (4,6% згідно з офіційними даними і 7% за даними опитування), але зі збереженням суттєвої (у п’ять разів і більше) різниці між консульськими установами, що не може бути викликано об’єктивними обставинами. Така практика свідчить про “політичну складову” у практиці консульств”, – також говориться в звіті.

Разом з тим, дані дослідження свідчать про те, що в більшості випадків час очікування з моменту першого контакту з консульством до отримання рішення не перевищує 10 днів. Але у випадках Італії, Данії, Франції цей термін часто буває більшим, іноді досягаючи 20-30 днів. Термін розгляду заявки на 10 календарних днів, встановлений Угодою про спрощення оформлення віз, дотримується в понад 80% випадків.

Дослідження проводилося в липні-серпні 2010 року в дев’яти містах України. У ході двохетапного інтерв’ю було опитано 1860 осіб – відвідувачів консульських установ, які проходили процедуру отримання шенгенської візи.

Джерело ЛігаБізнесІнформ

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.