Мультимедійна марка
Мультимедійна марка

З тих пір, як в 1840 році була випущена перша в світі англійська поштова марка, поштові відомства всіх країн світу невтомно змагаються у витівках з випуску найбільш химерних і вражаючих марок.

Саме тому марки давно стали предметом колекціонування, і саме для колекціонерів випускають поштові марки не тільки на звичайному папері, але і на тонкій деревині, на металах – алюмінії, сріблі і навіть золоті, на пластику, шкірі і тканини. Є марки з запахом і навіть смаком – в клей на зворотній стороні додають шоколад.

Як відомо, найрозкішніші ордени і медалі висять на грудях у диктаторів найвідсталіших країн, тому не дивно, що екзотичні стереоскопічні марки і марки-грамплатівки випускало злиденне Королівство Бутан. Дивно, але такий дешевий рекламний хід зробило і поштове відомство цілком респектабельної і багатої Швейцарії, яке одного разу випустило марку з вишивкою, а в 2007 році – інтерактивну марку. Нещодавно таку марку пустило в обіг і Королівська пошта Великобританії, причому чомусь заявила, що вперше.

На інтерактивній марці надруковані спеціальні мітки, щось на кшталт магазинного штрихкоду, які розпізнаються смартфоном, на якому встановлена спеціальна програма. Коли програма розпізнає код, на екрані смартфона демонструється відеоролик – в даному випадку на цій нібито першій “розумній” марці представлений актор Бернард Кріббенс, читаючий поему Уістена  Одена “Нічна пошта”.

Важливим є те, що сама технологія друку кодів для відео на екрані телефону є універсальною – коди можна друкувати на будь-яких носіях – наприклад, на майках або навіть прямо на людському тілі. Неважко здогадатися, що скоро любителі татуювань почнуть наносити на себе цілі відеофільми з рекламою себе або своїх достоїнств.