дорога магістраль
Європа-Китай коштуватиме Україні $3 мільярди

Участь України в транспортному проекті “Західна Європа – Західний Китай” обійдеться приблизно в 3 млрд дол. Таку думку висловив журналістам заступник генерального директора фінансово-промислової групи “Альтком” Михайло Ковальов, коментуючи підсумки переговорів президентів України і Казахстану Віктора Януковича і Нурсултана Назарбаєва в Києві 14-15 вересня.

За його словами, саме в таку суму оцінюється реконструкція українських доріг в міжнародному транспортному коридорі (МТК) “Європа-Азія” від кордону з Росією в Луганській обл. (Ізваріно) до кордону з Польщею в Львівській обл. (Краковець).

“З 1,5 тис. км. цього маршруту тільки третина відповідає вимогам доріг першої категорії, та і то з натяжкою”, – сказав фахівець.

За його словами, великий обсяг роботи необхідно провести з прив’язки двох маршрутів.

“Річ у тому, що коридор “Західна Європа – Західний Китай” не передбачає вихід на Україну, а йде через Казань на Москву. Для інтеграції з українським МТК “Європа-Азія” необхідно робити відгалуження на Волгоград, що вимагає узгодження з учасниками проекту”, – відзначив експерт.

Михайло Ковальов також відзначив, що в Україні слабо розвинені механізми державно-приватного партнерства, без яких реалізувати таку  крупну програму неможливо. Він нагадав, що в Казахстані велика частина магістралі “Західна Європа – Західний Китай” фінансується за рахунок кредитів або на умовах концесії.

“В Україні була одна спроба побудувати за кошти концесіонерів дорогу Львів-Краковець вартістю 1,6 млрд грн, яка виявилася невдалою”, – нагадав він.

На думку топ-менеджера “Альткома”, слабо йде робота з міжнародними фінансовими організаціями.

“Світовий банк виділив Казахстану кредит на $2,1 млрд на реконструкцію дороги з Китаю до Європи, “Укравтодору” поки вдалося залучити кредит у цього банку тільки на $400 млн на будівництво автодороги Бориспіль-Лубни”, – відзначив Ковальов.

Експерт також додав, що альтернативним варіантом проекту “Західна Європа – Західний Китай” для України може стати розвиток коридору Е-40, який сполучає країни Європи і Китай і проходить через Україну (Львів-Луганськ) і Росію (Волгоград-Астрахань). Крім того, Київ міг би ініціювати додання міжнародного статусу проекту будівництва транспортного переходу через Керченську протоку.

На цьому тижні в Сімферополі відбулося засідання українсько-російської робочої групи з питань вироблення механізму реалізації проекту. Вирішено підготувати відповідний меморандум між Міністерством транспорту і зв’язку України і Міністерством транспорту Росії і обговорити його на наступному засіданні групи 4 жовтня в Києві.

Міжнародний транспортний коридор “Західна Європа – Західний Китай” має протяжність близько 8,5 тис. км. З них 2,2 тис. км проходить по території Російської Федерації, 2,8 тис. км – Казахстану, 3,4 тис. км. – Китаю. Роботи на казахстанській території завершаться в 2012 р. Новий маршрут дозволить скоротити доставку вантажів з Китаю до Європи в 3,5 рази. Прогнозується, що об’єми автомобільних перевезень по новому маршруту зростуть до 2020 р. у 2,5 разу – до 33 млн. т в рік.   Президент Казахстану в ході візиту до Києва запросив Україну приєднатися до проекту “Західна Європа – Західний Китай”.

За матеріалами РБК