
У рамках форуму Intel, що проходить в Сан-Франциско, найбільший світовий виробник мікропроцесорів презентував нове покоління чіпів Core для використання в настільних ПК і ноутбуках.
Головна “родзинка” новинок з архітектурою Sandy Bridge – інтегроване в сам чіп графічне ядро. Нові процесори можуть динамічно змінювати його частоту (як і частоту основних обчислювальних ядер) в залежності від необхідного навантаження. Крім того, основні ядра та графічна підсистема зможуть використовувати один і той же швидкий кеш, розташований прямо на кристалі.
Компанія стверджує, що процесори з архітектурою Sandy Bridge будуть більш продуктивними, ніж їхні попередники, споживаючи при цьому менше електроенергії – а, отже, заощаджуючи заряд батареї ноутбуків. Якість графіки обіцяє бути на висоті – принаймні, тривимірна стратегія Starcraft II в ході презентації працювала на прототипі комп’ютера з новим чіпом “на ура”.
Зроблені по 32-нанометрових технологічних процесах, нові Core повинні бути “холодніші” від попередників з архітектурою Nehalem, що використовують 45-нанометрові технології. Більше компактний техпроцес дозволяє вмістити на чіпі такого самого розміру (а, значить, і тієї ж собівартості) більше транзисторів, число яких впливає на продуктивність.
Ймовірно, бренд процесорів збережеться колишнім – Core i3 для процесорів з базової продуктивністю, Core i5 – для більш потужних і Core i7 – для найбільш продуктивних чіпів. Intel обіцяє, що виробництво нових Core стартує трошки пізніше, але ще в цьому році. Водночас вже на початку 2011 року на ринку з’являться комп’ютери з такими процесорами.
Основний конкурент Intel – AMD – також готує чіпи з інтегрованим графічним ядром під кодовою назвою Fusion. Прототип персонального комп’ютера на його основі компанія обіцяла показати до кінця року, але поки що новинами не поділилася.
Інтегруючи потужне графічне ядро в свої чіпи, Intel починає активніше конкурувати з виробниками процесорів для дискретних відеорішень – Nvidia і тієї ж AMD. Реальну продуктивність Sandy Bridge у тривимірних іграх ще потрібно оцінити, проте, якщо вона виявиться достатньою для більшості пересічних користувачів, виробникам графічних чіпів доведеться нелегко.
За матеріалами Вести
производство процессоров это самая сложная технически индустрия…
надо в математике, физике, химии хавать, постоянно изобретать шото…
программирование, сборка железяк там это канеша сложно, но создать с нуля процессор, да ещё и такой мощный это просто ппц…
легче космический корабль создать…)