Google vs Facebook
Google хоче бути як Facebook

Інтернет-гігант Google, який сподівається зайняти позиції лідера не лише в галузі пошуку, а й у секторі соціальних мереж, має намір поступово “насичувати” свої існуючі сервіси соціальними функціями. Про це заявив напередодні під час неформальної зустрічі з журналістами генеральний директор корпорації Ерік Шмідт.

За словами керівника Google, “соціалізація” ключових сервісів інтернет-гіганта розпочнеться вже цієї осені. Щоб процес встановлення “соціальних” зв’язків між користувачами Google пішов швидше, Шмідт сподівається заручитися підтримкою компанії, з якою і збирається конкурувати в області соцмереж – Facebook.

Топ-менеджер заявив, що Google сподівається отримати можливість для своїх користувачів імпортувати контакти з Facebook, переносячи в нову соціальну систему інтернет-гіганта зв’язки, що вже сформувалися.

“Найкраще, що могло б статися – це якщо б Facebook відкрив нам свої дані, – сказав Шмідт. – Якщо цього не трапитися, є інші способи”.

Вдаватися в деталі глава Google відмовився.

За інформацією джерел, найбільше нових соціальних функцій з’явиться у відеохостингу YouTube, що належить інтернет-гігантові. Зокрема, сайт зможе оповіщати користувачів про те, коли викладене ними відео дивляться друзі.

Іншим кроком до “соціалізації” стане можливість користувачам безпосередньо з сайтів Google отримувати доступ до інформації, розміщеної ними в різних соціальних мережах, включаючи Facebook або, приміром, фотохостинг Flickr.

Шмідт пояснив – якщо Google отримає, за аналогією з Facebook, доступ до даних про соціальні зв’язки користувачів та інформації, якою вони діляться з друзями, вона зможе істотно підвищити зручність і якість своїх пошукових послуг. Зрозуміло, що подібні відомості також дозволять більш ефективно “продавати” користувачів рекламодавцям.

Ставка в справі залучення користувачів також буде зроблена на “соціальні” онлайн-ігри, які стали останнім часом однією з найбільш швидкозростаючих галузей інтернет-бізнесу. В даний час виробники ігор вбудовують їх у соціальні мережі – такі, як Facebook. Google збирається запропонувати користувачам аналогічні функції.

Раніше всі спроби Google створити успішний соціальний проект виявлялися в тій чи іншій мірі невдалими. У 2004 році корпорація запустила аналог Facebook – соціальну мережу Orkut, проте популярність вона завоювала лише у ряді країн, що розвиваються, зокрема – в Індії і Бразилії.

Спроба створити конкурента сервісу мікроблогів Twitter – Google Buzz – також провалилася, а прорахунки в області захисту приватних даних, допущені під час запуску сервісу, неабияк зіпсували імідж інтернет-гіганта.

За матеріалами The Wall Street Journal, Вести