Алек Джеффріс

Відомий вчений професор Алек Джеффріс, вчений-генетик Лестерського університету (Великобританія), виявив один з ключових чинників еволюції людини і різноманітності нашого виду, що впливає на зміни в різних поколіннях людей.

Алек Джеффріс більше двадцяти років досліджував “досить дивні ділянки ДНК” (різноманітні частини ДНК людини, звані “мінісупутниками”, вони складаються з невеликого числа фрагментів, і їх поєднання унікальне для кожної людини) і помітив, що вони надзвичайно швидко накопичують мутації в порівнянні з іншими відділами ДНК. Англійський вчений з’ясував, що “мінісупутники” роблять помітний вплив на розвиток різноманітності серед людей.

“В кожному поколінні наш геном тасується” як колода карт “у процесі, званому рекомбінацією – основою різноманітності. Ми знайшли ключ до розуміння рекомбінації у людей і визначили невеликі “гарячі точки”, в яких процес рекомбінації носить цілеспрямований характер”, – пояснює Алек Джеффріс.

Дослідження було зосереджено на гені PRDM9, який відповідає за активність “гарячих точок” в ДНК. Виявилося, що ДНК людей з різними версіями PRDM9 мають істотні відмінності не тільки в гарячих точках, але в інших ділянках хромосом. Це, наприклад, викликає деякі генетичні захворювання. Але головне – “мінісупутники” відіграють ключову роль у розвитку всіх видів різноманіття людського ДНК, а також відповідають і за власну еволюцію.

Це відкриття дозволить детальніше вивчити механізми еволюції людини і її різноманіття, а також розкрити деякі таємниці “мінісупутників”, які дивним чином буквально “перемішують” ДНК, руйнуючись і знову збираючись із запаморочливою швидкістю. Розуміння їх ролі дасть відповідь на багато питань, в тому числі, звідки з’являються генетичні захворювання, як їх перемогти, яким чином можна змінити параметри людського тіла і багато інших.

Джерело: cnews.ru