автомобільний завод, автопром
Світовий автопром відроджується

Світові обсяги збирання легкових автомобілів 13 країн, що лідирують у галузі виробництва автомобілів, продемонстрували зростання у розмірі 47,8% у період з січня по травень 2010 року, в порівнянні з аналогічним періодом 2009 року.

Такі дані наводять фахівці Інституту PricewaterhouseCoopers з проблем автомобільної промисловості (PwC Autofacts), пояснюючи цей стрибок ефектом «низької бази» – у 2009 році виробники скорочували складання автомобілів, прагнучи реалізувати складські запаси.

У той же час, світові продажі в зазначений період зросли на 21,1%, в порівнянні з відповідним періодом 2009 року. Заходи підтримки автомобільної галузі, прийняті на початку 2009 року в умовах кризи в різних країнах світу, призвели, на думку експертів PwC, до деякого дисбалансу між показниками виробництва і продажів.

Посилення впливу Китаю на світові тенденції відбилося більшою мірою на показниках продажів. Якщо виключити показники Китаю із загальносвітової статистики виробництва автомобілів в період з січня по травень 2010 року, цифра зростання порівняно з відповідним періодом минулого року знижується не набагато – до 44,8%. А ось виключення «китайської складової» з розрахунку зростання продажу призводить до зниження цього показника з 21,1% до 12,0%.

У цілому, незважаючи на слабкий споживчий попит, прогнозується зростання обсягу збирання легкових автомобілів в 2010 році в країнах Євросоюзу до 15,2 млн одиниць, тобто на 2,8% в порівнянні з попереднім роком.

Згідно із прогнозом PwC Autofacts щодо складання автомобілів, продажі нових машин у країнах Євросоюзу знизяться на 7,8% до рівня 13,3 млн одиниць в 2010 році.

Джерело Автостат