Парацетамол
Парацетамол

Новозеландські вчені виявили, що навіть рідкісний прийом парацетамолу підлітками може значно збільшити ризик розвитку астми, повідомляє EurekAlert!.

До такого висновку співробітники Інституту медичних досліджень прийшли, беручи участь у Міжнародному дослідженні астми та алергії у дітей (ISAAC). У рамках цієї роботи більш ніж 300 тисячам підлітків у віці 13 і 14 років з 50 країн запропонували заповнити три анкети, що стосуються симптомів астми і алергічних захворювань.

Одне з питань стосувалося прийому препаратів, що містять парацетамол. Частоту їх вживання пропонувалося оцінити як “відсутність прийому”, “середню” (хоча б один раз протягом останнього року) або “високу” (як мінімум раз за останній місяць).

Виявилося, що при середній частоті прийому парацетамолу ризик астми підвищується на 43 відсотка, а при високій – в 2,51 рази в порівнянні з тими, хто не використовує цей препарат. Відповідні показники для алергічного нежиті склали – 38 відсотків і в 2,39 рази, а для екземи – 31 і 99 відсотків.

Керівник дослідження Річард Бізлі (Richard Beasley) заявив, що необхідні невідкладні рандомізовані дослідження виявленого взаємозв’язку, за результатами яких, можливо, доведеться змінити рекомендації за призначенням парацетамолу і інших жарознижувальних препаратів.