Вакцинація
Вакцинвані проти H1N1 почали хворіти на рідкісний неврологічний синдром

26 серпня французьке Агентство з санітарного контролю за лікарськими препаратами (AFSSAPS) повідомило про 22 зареєстровані у Європі випадки захворювання синдромом нарколепсії-катаплексіі у людей, які зазнали вакцинації від “свинячого” грипу.

21 випадок був зафіксований після щеплення вакциною Pandemrix фірми GSK, і ще один – після вакцини Panenza фірми Sanofi.

За словами голови департаменту AFSSAPS з контролю за результатами впливу лікарських засобів Кармен Крефт-Жаї, “проводиться розслідування на європейському рівні, але на даній стадії жодного зв’язку між вакцинацією від H1N1 і захворюванням на нарколепсію-катаплексію не встановлено”. Досі жодна вакцина не викликала цей синдром, підкреслила Крефт-Жаї.

Як пише Le Figaro, нарколепсія-катаплексія – маловивчене і дуже рідкісне хронічне неврологічне захворювання, яке вражає приблизно 20-30 людей зі 100 тисяч. Воно характеризується денними нападами непереборної сонливості, але найбільш специфічною ознакою є виникнення катаплексіі – раптової втрати м’язового тонусу внаслідок емоційних потрясінь.

Перші підозри щодо вакцини виникли 18 серпня, коли Швеція проінформувала Європейське агентство з лікарських засобів про шість випадках нарколепсії-катаплексіі у дітей у віці 6-12 років, які наступили через 1-2 місяці після введення їм вакцини Pandemrix. Потім про шість випадків повідомила Фінляндія. Ще шість (троє дітей і троє дорослих) було зафіксовано у Франції.

Всього у Франції вакцинації від вірусу H1N1 піддалися 5,7 млн осіб, зареєстровано 4428 побічних ефектів. В основному (у 4,1 млн випадків) використовувалася вакцина Pandemrix, ще 1,6 млн осіб отримали вакцину Panenza.

Джерело: ТСН