Google
Google подав пропозицію конгресу

Інтернет-гігант Google і один з провідних операторів бездротового і дротового широкосмугового Інтернету в США, компанія Verizon, оприлюднили спільні пропозиції, що стосуються регулювання передачі даних в Мережі. Принципи,  які компанії пропонують конгресменам використовувати при розробці законів про Інтернет, вже зазнають критики.

Влада США відстоюють принцип “мережевого нейтралітету”. Згідно з ним провайдери повинні передавати будь-які незаборонені законом дані споживачам з будь-яких сайтів з однаковою швидкістю, не віддаючи переваги тим чи іншим постачальникам контенту.

Однак оператори зв’язку хотіли б мати можливість отримувати додаткові платежі від того ж відеохостингу YouTube або “онлайн-телевізора” Hulu, трафік з яких перевантажує їх мережі, або зробити такі дані більш дорогими для користувачів. Головним чином пропускної здатності не вистачає при бездротовому доступі в мережах 3G або 4G. Саме тому незабаром після появи на ринку iPad AT & T відмовилася від безлімітних по трафіку тарифних планів.

При реалізованих на сьогодні технологіях мережі нібито “швидкого” бездротового інтернету не в змозі забезпечити передачу одночасно тисячам користувачів у радіусі однієї базової станції “важкого” в сенсі споживаного трафіку контенту. А значить, доводиться вводити обмеження.

В опублікованих Google і Verizon пропозиціях законодавцям принцип “мережевого нейтралітету” поширюється лише на “провідний” інтернет-доступ. “Провідним” провайдерам пропонується заборонити надавати під загрозою санкцій з боку влади пріоритет у своїх мережах того чи іншого трафіку, будь то певний тип даних або дані з певного інтернет-ресурсу. А от у випадку з бездротовим доступом ніяких обмежень на маніпуляції немає. Щоправда, оператори зобов’язані повністю інформувати споживачів про їхню політику щодо регулювання трафіку.

Критики стверджують, що скасування “мережевого нейтралітету” для бездротових мереж може зашкодити конкуренції і не дати іншим інтернет-стартапам повторити історію успіху того ж Google. Наприклад, YouTube зможе “спонсорувати” передачу свого трафіку через мережу оператора, щоб користувачі могли без проблем дивитися його на мобільних пристроях, в той час як починаюча компанія, не має в своєму розпорядженні таких фінансовими ресурсами і не змже собі цього дозволити.