Google vs Facebook
Google vs Facebook

Google готується до війни. Компанія в короткі терміни мобілізує всі ресурси для того, щоб протистояти Facebook. Мова йде про створення власної соціальної мережі, яку, згідно зізнань розробників, будуватимуть за образом і подобою дітища Цукерберга.

Мережу під назвою Google Me, розмови про яку йдуть вже дуже давно, зараз у стадії активної розробки. Ось, що написав знайомий з ситуацією Адам Д’Анжело – колишній технічний директор Facebook, а зараз – власник сервісу питань і відповідей Quora: “Це не чутки. Велике число людей працюють над цим. Я в цьому абсолютно впевнений. Вони зрозуміли, що Buzz недостатньо, необхідно будувати повну, першокласну соціальну мережу. Вони орієнтуються на Facebook“.

Зараз Google активно докуповує все, чого йому не вистачає для соціальної мережі. Це не технології – в них Google немає рівних, а людей і компанії, які мають досвід роботи на соціальному ринку. Успішна соцмережа – єдине, що може врятувати Google в гонці з Facebook, на якому користувачі вже проводять у два рази більше часу, ніж на всіх сервісах Google разом узятих.

Ядро мережі не є питанням, так як тут все, що можна, вже придумано. А ось по наповненню у Google – великі плани. Основну ставку в компанії збираються зробити на соціальні ігри. Зараз, за статистикою, 40% часу, проведеного користувачами в соцмережах, припадає саме на іграшки.

Google заздалегідь купив частку найбільшого гравця цього ринку – компанії Zynga, забезпечивши собі право оперативно отримувати всі ігрові новинки. Втім, глава Zynga Марк Пінкус все-таки бачить майбутнє за Facebook. “Google зробив для мережевого бізнесу більше, ніж хто-небудь інший. Фактично, він його створив, – говорить він. – Але зараз мережа стає все більш соціальною, і тут ініціатива і можливості в руках Facebook – саме вони можуть зробити Інтернет таким, яким він повинен стати в майбутньому”.

Google поглинув і компанію Slide, засновану вихідцем з України Максом Левчином, – вона також розробляє соціальні ігрові додатки. Сервіс Google Games відкриється раніше соціальній мережі – як обіцяють, до кінця цього року.

Втім, на цьому Google не зупиниться. Щоб отримати статус лідера соціально-ігрової індустрії, він має намір ввести радикально нову платіжну систему, через яку гравці зможуть купувати віртуальні товари за реальні гроші. Для цього Google повністю купив компанію Jambool, яка переживала скрутні часи. Вона розробляє програмне забезпечення, що дозволяє розробникам інтегрувати платіжні системи прямо у свої додатки – наприклад, в ігри. Тобто, щоб купити, наприклад, трактор в “Веселому фермері”, не потрібно буде бігти з реальними грошима до посередника і чекати їх переведення на рахунок гравця. Досить буде просто натиснути кнопку в меню ігрового магазину. Ігри – тільки одна з областей, де це можна буде застосувати. Система Jambool, інтегрована в Google, повинна стати конкурентом Facebook Credits – платіжної програми в мережі Цукерберга, яка перетворює кожен долар, списаний з картки користувача, в 10 універсальних кредитів, які, за задумом, повинні стати єдиною інтернет-валютою. Після появи Credits багато заговорили навіть про швидкий крах PayPal.

Повертаючись до соціальної мережі Google Me, відзначимо, що в жертву заради неї компанія вже приносить багато проектів, які до цих пір вважалися перспективними. Наприклад, сервіс Wave закрився, очевидно, щоб стати частиною соцмережі.

У Google зараз 900 мільйонів унікальних відвідувачів за місяць. У Facebook – майже в два рази менше. Втім, в Google Me користувачів треба буде ще заманити. Та й мережа Цукерберга на місці не зупиниться. Якщо зростання Facebook збережеться на колишньому рівні, то вже через рік аудиторія соцмережі додасть ще 50%.

Крім того, Facebook також активно впроваджує нові сервіси та програми. Так що слово “війна” у розмові про відносини Google і Facebook звучить у знаючих колах дедалі частіше.

За матеріалами: Вести.Ru