lider_1


Уміння керувати своїми емоціями на робочому місці – одна з найважливіших складових успіху.


За останні 20 років роботодавці почали все більше цінувати в співробітниках соціальні навички. Згідно зі звітом Світового економічного форуму, високий емоційний інтелект – це одне з тих якостей, попит на які зростає найшвидше.

І, як не дивно, останнім часом кадровики скаржаться на брак цих навичок – випускники вузів більше уваги приділяють володінню технологіями. І все ж уміння ефективно керувати своїми емоціями на робочому місці – одна з найважливіших складових успіху.

Емоції, що вийшли з-під контролю, можуть нанести удар по нашому найближчому оточенню, і, якщо пересічний співробітник ще може дозволити собі зірватися, то у керівника цієї свободи немає. Лідер, який не здатен керувати власними емоціями, може нанести компанії серйозної шкоди, деморалізувавши співробітників, що неминуче позначиться на прибутку. Будь-яка реакція, позитивна чи негативна, впливає на наше оточення, наших підлеглих і в підсумку – на успіх компанії в цілому.

Ось п’ять прийомів, які допомагають ефективним лідерам керувати емоціями.

1. Вони знають, коли і як ділитися своїми переживаннями

lider_2

Лідеру не обов’язково бути безпристрасним роботом і тримати все в собі. Ефективний керівник може використовувати емоції для поліпшення відносин зі своїми підлеглими, розділяючи їх почуття.

Якщо працівник втішений успішним завершенням операції або, навпаки, сумує через смерть близької людини, лідер може висловити свої співчуття, щоб продемонструвати емоційний зв’язок.

Але він контролює свої емоції і знає, коли і як їх потрібно висловити. Наприклад, якщо хтось недавно втратив члена сім’ї, менеджер може розповісти, як він сам почувався у аналогічних обставинах і як йому була важлива підтримка оточуючих. Варто запитати, чи можна чимось допомогти. Залежно від ступеня близькості, можна взяти людину за руку, покласти їй руку на плече або обійняти.

2. Вони не шукають популярності, а роблять те, що вважають правильним

lider_3

Історія знає безліч прикладів, коли в складній ситуації лідери схилялися до популярних рішень, передбачаючи швидке полегшення. Але хороший керівник здатний подолати цей порив і вчинити правильно, що вимагає мужності та впевненості у собі.

Наприклад, якщо в колективі сміються над якимось непопулярним співробітником, якщо він виявляється в ізоляції, менеджер може його підтримати і спробувати припинити таку поведінку з боку колег. Порушники спокою будуть незадоволені, але в такій ситуації важливіше припинити знущання – для керівника саме це, а не популярність в колективі, має бути на першому місці.

3. Вони довіряють інтуїції

lider_4

Коли рішення прийняти важко, лідер здатний, незважаючи ні на що, прислухатися до інтуїції, оскільки у нього вже є досвід вирішення проблем, і він розуміє, що інтуїція у такій ситуації – надійний помічник.

Наприклад, він може прийняти рішення найняти фахівця поза компанії, який добре підходить до вакансії, а не підвищувати когось зі своїх. Останнє рішення було б більш популярним, але, якщо у людини немає потрібних навиків для нової ролі, робити так не слід.

4. Вони безперервно борються з апатією, інерцією і прокрастинацією

lider_5

У всіх нас бувають дні, коли ми розуміємо, що майже нічого не зробили, відклавши всі справи на завтра. Можливо, це перевтома або просто поганий день (або тиждень). З кожним може трапитися.

Таке буває і з лідерами, але вони не можуть дозволити собі розслабитися, оскільки від них залежить безліч людей. Самодисципліна допомагає їм домагатися результату – незалежно від самопочуття. Якщо має бути важка розмова з співробітником або клієнтом, вони не відкладають її на завтра.

5. Вони шукають не винних, а спосіб вирішення проблеми

lider_6

Одна з найпоширеніших пасток на шляху керівника – відхід від відповідальності в разі будь-яких проблем. Поганий менеджер в таких випадках шукає спосіб перекласти вину на інших. Завжди простіше звалити відповідальність на зовнішні обставини – але це негідно лідера.

Ефективний керівник відразу починає шукати рішення. Йому важливо зрозуміти, що пішло не так, щоб в майбутньому уникнути повторення проблеми. Невдача для них – швидше можливість отримати досвід і рухатися далі, ніж привід шукати цапа-відбувайла.

Часто корінь проблеми – у порушенні комунікації між керівництвом і співробітниками. Хороший керівник з’ясує, що сталося, після чого з готовністю визнає, що недостатньо ясно пояснив завдання.

Крім іншого, це заспокоїть співробітників, яким важко визнати помилку зі страху здатися дурними – вони побачать, що бос не менше їх зацікавлений в проясненні ситуації, і не подумає про них погано, якщо вони попросять додаткових пояснень. Навіть якщо ваш, здавалося б очевидний, запит не був зрозумілий з першого разу, не варто демонструвати розчарування.

Ефективний керівник добре усвідомлює емоції і розуміє свої обов’язки щодо підлеглих, клієнтів та організації. Це не так просто, але він цілеспрямовано працює над собою, розвиваючи потрібні здібності та навчаючись тримати емоції під контролем, показуючи їх, коли це необхідно, і приховуючи, коли ситуація того вимагає.