ins_inf_mig_1

Вчені знайшли ген, який блокує основну причину виникнення інсульту у людей молодого та середнього віку. Також, за словами вчених, він перешкоджає мігрені та може захистити від інфаркту.

Варіант гена PHACTR1 був виявлений в ході дослідження за участю 16 тисяч випробовуваних з США та Європи. За відкриття відповідальна команда вчених з Лондонського університету.

Вивчивши ДНК і захворювання випробовуваних, дослідники з’ясували, що алель гена PHACTR1, судячи з усього, не дозволяє відбутися дисекції (розшарування) шийної артерії – стану, який є основною причиною крововиливу в мозок в молодості.

Вчені відзначають, що їх дослідження є «важливим проривом», який, як вони сподіваються, допоможе виявити нові методики лікування інсульту.

Ці результати дозволяють нам заглибитися у розуміння того, яким чином ця область генома (з якої був виділений варіант гена PHACTR1) відіграє ключову роль у функціях судин. Це може призвести до появи нових методів з лікування таких важких захворювань.

, – Панкай Шарма (Pankaj Sharma), Лондонський університет

За словами дослідників, «біобанк ДНК» з 16 тисяч зразків, які були отримані в ході дослідження, може стати джерелом подальших відкриттів.