online-education_1

У найближчі 15 років інтернет перетворить навчальні заклади в “інтерактивне середовище”, яке радикально змінить традиційні форми навчання і змінить роль вчителів, батьків та учнів, пише видання El Mundo.

Головна місія вчителя буде полягати в тому, щоб направляти учня в ході самостійного навчання. Навчальна програма буде персоналізована відповідно до потреб кожного учня. Особисті та практичні вміння будуть цінуватися вище, ніж академічні пізнання. Головним джерелом знань стане інтернет, а глобальною мовою навчання – англійська. Освіта стане дорожчою і буде тривати все життя. Такі прогнози 645 експертів, опитаних аналітичним центром World Innovation Summit for Education (Wise). В опитуванні взяли участь лінгвіст Ноам Хомський, екс-прем’єр-міністр Австралії Джулія Джиллард, професор Сугата Митра та інші.

Газета провела власне опитування серед іспанських експертів, попросивши їх адаптувати ці прогнози до ситуації в Іспанії.

Учитель

Вчителі 7 з 10 учасників опитування Wise вважають, що вчитель стане провідником учня на його власному шляху до знань, пише видання. 43% опитаних вважають, що в 2030 році головним джерелом знань буде інтернет-контент.

“Роль вчителів стане ще важливішою. Їм доведеться роз’яснювати учням, що потрібен критичний підхід до інформації, що не все, знайдене в інтернеті, вірно, що потрібно відбирати найнадійніші джерела і користуватися саме ними”, – коментує Ісмаель Санс, директор Національного інституту оцінки освіти при міністерстві освіти Іспанії.

Санс очікує розвитку методики, при якій учні самі готують уроки і виступають з презентаціями в класі, а вчитель їх консультує.

“Безглуздо читати занудні лекції 250 учням, які не можуть брати участь у процесі, якщо можна замість цього дати їм запис лекції. Але, з іншого боку, багато з цих нововведень вже можна було ввести, але цього не відбувається. Можливо, ми чогось не розуміємо”, – каже Антоніо Кабралес, який викладає економіку в лондонському Університетському коледжі.

Учні

Роль учня теж зміниться. У нього “​​буде набагато більш широкий доступ до джерел знань, більш космополітичний і менш “локальний” менталітет, учень буде, безперечно, головним героєм власного навчального процесу”, говорить Нурія Міро, директор школи Montserrat (Барселона). Вона додає, що будуть розмиватися кордони між тими, хто вчить, і тими, хто навчається.

Сесар Гарсія (Університет штату Вашингтон) вважає, що учні стануть вимогливішими: “Учень перетворюється на клієнта: він вкладає гроші та чекає прибутку. Викладачі будуть змушені більш переконливо роз’яснювати, як вони виставляють оцінки”.

Чи зміниться шкільний розклад? Іспанські експерти вважають, що навчання не проводитиметься тільки в певні години і в певних місцях. На думку Гарсії, буде більше курсів в інтернеті та в нестандартні години: “Збільшиться число студентів, змушених працювати, вони не зможуть приходити у звичні годинник. З’являться школи, де заняття йдуть влітку і у вихідні”.

Чи будуть домашні завдання? “В якомусь сенсі, якщо щось зміниться, то майже все перетвориться на домашні завдання”, – відповідає Кабралес. Графік стане більш вільним, буде більше індивідуальних завдань.

Все це вплине на особисті відносини між учнями. На думку Гарсії, “поняття компанії відійшло в минуле, тепер діти більш самотні”. 20 років тому іспанські діти проводили багато часу на вулиці, а тепер більше сидять вдома, підключившись до інтернету, а також ходять на додаткові заняття. “Тому я думаю, що в школі майбутнього спілкування буде котируватися вище”, – укладає Гарсіа.

Навчальна програма

76% опитаних вважають, що особисті або практичні вміння будуть цінуватися вище, ніж академічні пізнання. “Так звані “м’які вміння” – здатність говорити публічно, працювати в команді, адаптуватися до непередбачених подій – стають все важливішим на роботі, але іспанські експерти одностайно вважають, що самі по собі вони не можуть замінити хорошу академічну підготовку”, – йдеться в статті.

Навчання

90% опитаних вважають, що в новій обстановці навчання буде тривати все життя і не обмежиться періодом обов’язкової шкільної освіти та навчанням у вищих навчальних закладах. “Це не означає, що освіта буде безкоштовною. Навпаки, 70% опитаних вважають, що держбюджет перестане бути головним джерелом фінансування”, – пише газета. Іспанські експерти, однак, не погодилися з цим прогнозом. “Державна освіта відіграє ключову роль для створення рівних можливостей. Наскільки я розумію, воно нізащо не зникне”, – говорить Санс.

46% опитаних вважають, що з’явиться глобальна мова освіти – англійська. 35% вважають, що мовою навчання залишиться національна мова, а 19% – що регіональний.

Джерело El Mundo

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *