Ferrari_Facebook_1
Жителі Швейцарії Олів’є і Семмі Вейземи створили фан-сторінку італійського виробника спортивних автомобілів Ferrari, на яку підписалися мільйони користувачів Facebook. Надалі представники автобренда запропонували швейцарцям керувати сторінкою спільно, але потім позбавили їх доступу до неї. Обурені шанувальники компанії подали на неї до каліфорнійського суду.

Історія

Згідно з інформацією, викладеною в позовній заяві, поданій до суду штату Каліфорнія, що живуть в Женеві батько і син Олів’є і Семмі Вейземи створили дві сторінки в Facebook – перша з них була присвячена Ferrari, а друга – автоперегонів серії «Формула 1» (Семмі Вейзен сам є автогонщиком). За словами адміністраторів сторінок, в 2009 році з ними зв’язалися представники Ferrari, які повідомили, що розглядають можливість зробити фан-сторінку своїм офіційним представництвом в Facebook і запевнили Вейземов про те, що вони зможуть брати участь у її подальшому розвитку. Сторінка була створена в 2008 році і рік потому число її передплатників перевищила 500 тисяч.

До 2012 року Вейземи публікували контент на сторінці спільно з співробітниками Ferrari, число передплатників якої за цей час зросла до дев’яти мільйонів. Число «лайків» сторінки про «Формулу 1» перевищила 200 тисяч. За словами Вейземов, угода з автобрендом не припускала повну передачу прав на сторінку – зараз число її шанувальників складає більше 16 млн – проте представники компанії зв’язалися з адміністрацією Facebook, яка передала їм контроль над сторінкою.

Конфлікт

31 липня 2012 Вейземи отримали повідомлення про те, що їх права на управління сторінкою обмежені – замість ролі адміністраторів їм надали звання “творців контенту”. В той же день Олів’є Вейзен написав співробітнику Ferrari Клаудіо Руссо прохання про відновлення прав. Сторонам не вдалося домовитися, і тоді творці сторінки подали в суд на автобренд.

Перше звернення було подано в лютому 2013 року в швейцарський суд. За твердженням Вейземов, «в помсту» Ferrari ініціювала розгляд в італійському суді, звинувативши батька і сина в порушенні своїх інтелектуальних прав, незважаючи на те, що «представники компанії самі просили використовувати на сторінці її логотип». Згідно з правилами соціальної мережі, користувачам дозволяється створювати фан-сторінки брендів і управляти ними, якщо відвідувачам сторінки «зрозумілий її неофіційний характер», офіційні сторінки брендів можуть адмініструвати лише представники компаній.

Ferrari_Facebook_2

В цей же місяць Вейземи втратили контроль над сторінкою про «Формулу 1» – Семмі Вейзен втратив навіть доступ до своєї особистої фан-сторінці в якості гонщика, яка ніяк не була пов’язана з Ferrari. Олів’є і Семмі відправили в Facebook лист з поясненням своєї позиції, на яке отримали відповідь від адвокатів соцмережі, в якому стверджувалося, що ці сторінки були «атаковані хакерами». Доступ до них був відновлений 28 лютого 2013, проте два місяці по тому Ferrari поскаржилася на те, що сторінка про «Формулу 1» порушує інтелектуальні права компанії, що призвело до її повторної блокуванні.

Втрати

Претензії Вейземов стосуються не тільки морального аспекту дій Ferrari, але і фінансової сторони володіння популярною сторінкою автобренда – з посиланням на «незалежні дослідження» вони стверджують, що кожен передплатник Facebook-сторінки коштує $ 174 для середнього бренду, а в разі «автомобільної компанії класу люкс» це число перевищує $ 1000. Згідно з текстом позовної заяви, Вейземи претендують не менше, ніж на 50% вартості сторінки Ferrari – з розрахунку «$ 1000 за користувача» при нинішніх 16 млн передплатників, сторінка повинна коштувати $ 16 млрд, а частка швейцарців в такому випадку складе $ 8 млрд. Крім цієї суми, Вейземи вимагають поновити їх на правах адміністраторів.