rak_shlunku_1

Блокування нервових сигналів навколо ракової пухлини в шлунку призводить до уповільнення її зростання, і використання для цієї мети ін’єкцій ботулотоксину (ботокса) виявилося ефективним. Про це йдеться в статті, опублікованій в журналі Science Translational Medicine.

Нове дослідження, проведене міжнародною групою вчених під керівництвом Тімоті Ванга (Timothy C. Wang) з Медичного центру при Колумбійському університеті (Нью-Йорк), показало, що нервова система відіграє ключову роль у розвитку онкологічних захворювань, а блокування нервів, що оточують пухлину, істотно уповільнює ріст ракових клітин.

Ці висновки були зроблені на основі експериментів на мишах, хворих на рак шлунка. Вчені провели ваготомію – хірургічну операцію по блокуванню нервових сигналів, в даному випадку навколо шлунка мишей. Подальші тести показали, що темпи розвитку пухлини помітно знизилися, а смертність серед прооперованих мишей впала.

Вчені на цьому не зупинилися і випробували фармакологічний метод блокування нервів навколо пухлини – використовували певний препарат, який вводили мишам. Вибір припав на відомий нейротоксин ботулотоксин, що широко використовується в косметології для підтяжок обличчя і більш відомий під торговою маркою «Ботокс» (Botox).

Ін’єкції ботокса позбавляють нервові клітини можливості передавати певний нейромедіатор – ацетилхолін. При використанні в косметології це допомагає розгладити лицьові зморшки, викликаючи тимчасовий параліч м’язів обличчя. Оскільки ацетилхолін також відповідає за стимулювання розмноження клітин, то його блокування закономірно призводить і до уповільнення росту ракових клітин, що знаходяться в «нервовій блокаді» пухлини – що й довели вчені.

Недоліком нового способу протиракового лікування є те, що він перевірений на даний момент лише на ранніх стадіях розвитку раку.

Надалі команда Ванга планує спочатку вивчити ефективність суміщення розробленого ними методу з традиційними способами лікування раку (хіміотерапією), а потім зайнятися дослідженнями щодо застосування ботокса проти вже розвиненого раку.

В майбутньому ми дійсно маємо намір вивчити, як можна використовувати даний метод, щоб зупинити зростання пухлини на більш пізніх стадіях